Tytuł projektu: „Wdrożenie modelu biznesowego internacjonalizacji celem podwyższenia konkurencyjności firmy WIZJO Sp. z o.o. na rynku zagranicznym”
Program Operacyjny Polska wschodnia 2014-2020
Działanie 1.2 „Internacjonalizacja MŚP"
w ramach I Osi priorytetowej:
„Przedsiębiorcza Polska Wschodnia"
Nr umowy: POPW.01.02.00-18-0087/22-00
Krótki opis projektu:
W ramach projektu Wnioskodawca wybrał rynek docelowe Niemiec, na którym zamierza wprowadzić kolekcje materacy marki PAN MATERAC. Zarówno wybór rynku, jak i produktów został określony po dokonaniu analiz konkurencyjności wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy.
W ramach projektu wyodrębniono zadania przygotowujące nowy model biznesowy do wdrożenia:
1. Usługa doradcza związana z opracowaniem Modelu Biznesowego.
2. Usługa doradcza związana z przygotowaniem strategii marketingowej.
3. Usługa doradcza związana z przygotowaniem kampanii promocyjnej – kampania w internecie.
4. Usługa doradcza w zakresie zaprojektowania dedykowanej aplikacji internetowej wspierającej promocję produktów.
5. Usługa wykonania tłumaczeń (treści na niemieckojęzyczną stronę internetową, materiały promocyjne, instrukcje, regulaminy).
6. Usługa w zakresie wytworzenia materiałów reklamowych i promocyjnych – katalogi, ulotki, gadżety promocyjne.
7. Usługa w zakresie wytworzenia materiałów reklamowych i promocyjnych - wizualizacje studyjne oferowanych materacy do zaimplementowania na stronie www.
8. Doradztwo w zakresie obsługi kanału otoczenia formalno – prawnego umożliwiającego wejście na rynek niemiecki.
9. Udział w międzynarodowych targach z branży meblowej – IMM Cologne 2023.
10. Zakup zabudowy wystawienniczej.
11. Wykonanie filmów promujących produkty i markę.
Cele i efekty projektu:
Celem projektu jest realizacja założeń nowego modelu biznesowego, który pozwoli firmie przygotować się do efektywnego wejścia na rynek niemiecki, a także zbudować pozycję, jako wiarygodnego oraz rzetelnego partnera. Uruchomienie niemieckojęzycznej stronny www oraz udział w targach branżowych na terenie Niemiec, przyczyni się do budowania świadomości marki firmy na nowym rynku, umożliwi zaprezentowanie oferowanych produktów oraz nawiązanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. Rynek niemiecki stanowi priorytet dla firmy w zakresie internacjonalizacji.
Wartość projektu ogółem: 600 433,00 PLN
Wartość wydatków kwalifikowanych: 499 900,00 PLN
Wkład Funduszy Europejskich: 424 914,00 PLN