Tytuł projektu: „Wdrożenie modelu biznesowego internacjonalizacji celem podwyższenia konkurencyjności firmy WIZJO Sp. z o.o. na rynku zagranicznym”

Program Operacyjny Polska wschodnia 2014-2020
Działanie 1.2 „Internacjonalizacja MŚP"
w ramach I Osi priorytetowej:
„Przedsiębiorcza Polska Wschodnia"

Nr umowy: POPW.01.02.00-18-0087/22-00

Krótki opis projektu:

W ramach projektu Wnioskodawca wybrał rynek docelowe Niemiec, na którym zamierza wprowadzić kolekcje materacy marki PAN MATERAC. Zarówno wybór rynku, jak i produktów został określony po dokonaniu analiz konkurencyjności wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy.

W ramach projektu wyodrębniono zadania przygotowujące nowy model biznesowy do wdrożenia:

1. Usługa doradcza związana z opracowaniem Modelu Biznesowego.

2. Usługa doradcza związana z przygotowaniem strategii marketingowej.

3. Usługa doradcza związana z przygotowaniem kampanii promocyjnej – kampania w internecie.

4. Usługa doradcza w zakresie zaprojektowania dedykowanej aplikacji internetowej wspierającej promocję produktów.

5. Usługa wykonania tłumaczeń (treści na niemieckojęzyczną stronę internetową, materiały promocyjne, instrukcje, regulaminy).

6. Usługa w zakresie wytworzenia materiałów reklamowych i promocyjnych – katalogi, ulotki, gadżety promocyjne.

7. Usługa w zakresie wytworzenia materiałów reklamowych i promocyjnych - wizualizacje studyjne oferowanych materacy do zaimplementowania na stronie www.

8. Doradztwo w zakresie obsługi kanału otoczenia formalno – prawnego umożliwiającego wejście na rynek niemiecki.

9. Udział w międzynarodowych targach z branży meblowej – IMM Cologne 2023.

10. Zakup zabudowy wystawienniczej.

11. Wykonanie filmów promujących produkty i markę.

Cele i efekty projektu:

Celem projektu jest realizacja założeń nowego modelu biznesowego, który pozwoli firmie przygotować się do efektywnego wejścia na rynek niemiecki, a także zbudować pozycję, jako wiarygodnego oraz rzetelnego partnera. Uruchomienie niemieckojęzycznej stronny www oraz udział w targach branżowych na terenie Niemiec, przyczyni się do budowania świadomości marki firmy na nowym rynku, umożliwi zaprezentowanie oferowanych produktów oraz nawiązanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. Rynek niemiecki stanowi priorytet dla firmy w zakresie internacjonalizacji.

Wartość projektu ogółem: 600 433,00 PLN

Wartość wydatków kwalifikowanych: 499 900,00 PLN

Wkład Funduszy Europejskich: 424 914,00 PLN